11 March 2013

Protein Bagi yang Food Poisoning

Assalamualaikum,

Hari Isnin yang menyamankan....Monday blues?hurm...tidak utk hari ni..hehe...Ok, arini nak share satu experiment terhadap diri sendiri semalam...Weekend lepas g bercuti dengan family terchenta...lepas tu nk dijadikan penyebab untuk mengapus dosa, maka terkena la food poisoning...toilet adelah rumah ke2 ku...huhuhu...Muntah, dan sebagainya...fiuu..memang tak laaarat sangat..thanks to Mr. Hubby yang menjaga our lil one, plus membantu membuat kerja umh sedangkan Si Isteri terlepek menidurkan diri...



Dr siang sampai malam..tak makan apa-apa sebab takut makanan yang di makan akan menjadi gula, lantas terus menjadi makanan kepada bakteria di dalam perutku...Mr. Hubby membuatkan air garam...dah malam tu tetiba laparrr sangat...bayangkan dah la tak makan, BF baby pulak. Memang mencabar..lantas kepala ligat memikirkan apa yang boleh di makan...kalo makan bubur nasi, Nasi > Karbohidrat > Gula> makanan Bakteria> Bakteria semakin mengganas dlm perut > diarrhea tak baik.. so kena makan protein..Protein makanan untuk Sel badan,so badan kita kuat untuk lawan segala macam mak nenek yang melanda. Yes, PROTEIN!! Mr. Hubby mencadangkan beliau nak buat ESP + Quaker Oat Pekat.. Oat = Bijirin = Protein..ESP dah tentula Protein. Alhamdulillah, badan semakin bertenaga dan yang penting tak pergi ke toilet LAGI..hehe..Semua dengan izin Allah.

Jadi sapa yang mengalami nasib yang sama denganku bolehla mencuba experimenku ini...hehe...

Sekian...

0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount