5 February 2013

Set Kurus Shaklee Sesuai Untuk Ibu Menyusukan

Assalamualaikum

Saya rasa ramai yang takut melihat figure yang tertera di alat penimbang, betul tak? Macam mana saya tau? Sebab saya pon sama. 

Dok terpikir-pikir macam mana nak dapatkan berat sebelum bersalin. HEHE. Jadi mari kita tengok ape yang boleh kte usahakan bersama-sama.

Kita kena faham kenapa kita kena makan certain vitamins.. Jangan makan membuta tuli (EH?)

1. DETOX Dan Buang


Sebelum kita makan supplement untuk Slimming, kita kena detox dulu segala macam 'bendasing' yang ada dalam usus kita..So bila usus dah bersih, mudah la mengoptimumkn penyerapan nutrien. Macam penyudut hampagas (vacum) kat umah kita tu, bila dah bersih baru bole sedut habuk dengan berkesan kan? hehe


Jadi di SHAKLEE, Supplement yang berfungsi sebagai bahan Detox adalah Herblax dan Alfalfa

2. LECITHIN (Bakar)

Lecithin adalah sangat penting (sume pon penting sebenanya). Function lecithin ni adalah sebagai 'fat emusifier' atau dengan bahasa ringkasnya lecithin adalah pemecah/pencair lemak. 

Bila Lecithin ni betemu dengan encik lemak, maka beliau akan menumbuk dan memecahkan lemak tersebut into pieces..(padan muka dia =p) dan lemak ini akan keluar dari badan kita dengan bantuan fiber.

3. PROTEIN (Bina)

Why protein?why?? (eh macam drama pulak =p) protein ni function dia memang sangat banyak tau..pernah tak terfikir kenapa ahli bina badan amik protein?haaa...

Sebabnye nak tingkatkan metabolism badan..Untuk ape? supaya setiap makanan yang masuk ke dalam perut diproses dengan cepat. 

Selain itu, protein dapat membantu badan membina otot dan membuatkan kita kenyang lebih lama (so tercapai la misi untuk kurus sebab kurang makan kan? Yeayyy!)

Di SHAKLEE kami ada dua pilihan :
  • Untuk Breastfeeding Mommies *like me* kita boleh ambil Energizing Soy Protein


-Kalo amik constantly insyaAllah kulit cantik dan gebuss..Plus bole meransang penghasilan susu..makin banyak dan pekat insyaAllah ^^
  • Bagi yang tak menyusukan pula, kami mencadangkan anda mengambil CINCH SHAKE MIX


Ok ini adalah supplement utama yang telah dikongsikan bersama..TETAPI walaupon dah amik supplement jangan pulak masih makan makanan yang tidak sihat dan tidak seimbang...macam doctor dah prescribe ubat kolestrol, tapi kita still makan makanan high cholestrol, so no use at all...Rugi lagi..

Jadi pastikan anda: (Kredit to Sweetbonda)

  • Kawal pengambilan kalori makanan anda (Lebihkan sayur-sayuran, buah-buahan, kurangkan manis)
  • Minum air dengan banyak 2-3 L sehari (Air akan membantu anda mudah lawas, flush semua toksin dalam badan dan mengurangkan kepekatan darah)
  • Berdisiplin dalam mengambil suplemen di atas
  • Berdoa dan tawakal pada Allah
So Secara Ringkasnya SET KURUS ni :
  • Untuk Breastfeeding Mommies (Alfalfa, ESP, Lecithin)
  • Untuk yang tidak menyusukan (Herblax/Alfalfa, Chinch Shake Mix/ ESP, Lecithin)
Jom kita tengok perkongsian rakan-rakan selepas mengambil Set Kurus Shaklee ni:

#Testimoni 1:

#Testimoni 2:


Mari la kita sama-sama berusaha ke arah tidak takut pada mesin penimbang..hehe..Chaiyokkk!!


Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028





0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount