Showing posts with label SET KULIT CANTIK. Show all posts
Showing posts with label SET KULIT CANTIK. Show all posts

10 June 2014

8 Tips Untuk Terus Katakan Bye-Bye Jerawat Batu!

Assalamualaikum

Jerawat batu memang menyakitkan. Bukan sahaja kulit muka, malah menyakitkan jiwa. HUHU. Habis cacat penampilan =p



Tapi nak buat macam mana, sebagai seorang wanita sejati, sebulan sekali mesti miss P menjelma, dan setiap kali itulah encik jerawat akan menampakkan dirinya *sigh* Kalau yang kecik tu takpe la juga kan? Kalau dah sebesar alam, warna kemerahan pula, macam mana nak sorok? Concealer habis pon belum tentu dapat cover. HUHU


Jom tengok apakah Rawatan Semulajadi untuk Jerawat ni:

Untuk melakukan rawatan ni, tak perlu lah nak sapu satu muka, memadai sapu affected area je. Juga tak perlulah nak sapu setiap 2jam ke apa, memadai sehari 2 kali. Bersederhanalah dalam setiap perkara =)
  • Gunakan Lavender essential oil. Jangan sekali-kali gunakan essential oil yang belum dicairkan ke seluruh muka, cuma ambil one drop dan letak pada jerawat batu itu!
Lavender Essential Oil 
  • Sapukan satu lapisan Apple Cider Vinegar (ACV) yang tidak di cairkan pada jerawat dan biakan. Tidak perlu bilas. lakukan setiap hari, okay?
Apple Cider Vinegar
  • Sapukan satu lapisan lemon pada jerawat. Ha.. kan dah kata lemon ni sangat banyak rahsia yang kita tak tahu kan? Boleh baca enrty saya yang ini. Kalau nak sapu lemon dimuka tu pastikan anda tak keluar rumah ye. Sebab lemon ni akan menyebabkan kulit kita photosensitif (maksudnya cahaya matahari boleh menyebabkan sedikit kecederaan pada kulit yang berlemon) Jadi rawatan paling selamat adalah pada waktu malam.
Lemon
  • Mustard bukan sahaja mengandungi salisilic asid yang yang terkenal dalam merawat jerawat, malah ia juga mengandungi kandungan Vitamin C yang tinggi, Omega-3, Omega-6 and Zinc yang sangat mujarab untuk merawat jerawat. Tambahkan 1/8 sudu besar serbuk mustard kepada 1sudu besar madu dan kacau sebati. sapukan pada jerawat. Bilas selepas 15minit
Mustard
  • Suka minum green tea? Cuba kali ni tak payah minum tapi jadikan ia ais! Jadikan ice cube dan gosokkan pada jerawat untuk beberapa minit. Ini akan mengurangkan keradangan dan bertindak sebagai anti bakteria!
Green Tea ice cube
  • Tomato! Kegemaranku =) Ia terkenal dengan sifat anti-oksidan yang tinggi. Fresh tomato juice ni letakkan sedikit di kawasan yang berjerawat tu sehari dua kali. Walaupon tomato ni boleh diletakkan pada satu muka, tapi adalah lebih baik letak di kawasan untuk dirawat sahaja sebab ia pon boleh menyebabkan kekeringan pada kulit bila di gunakan selalu. Untuk sapuan ke seluruh muka, boleh lakukan seminggu dua kali.
    Tomato
  • Mask telur putih adalah yang paling mudah. Lepas dah pecahkan telur untuk memasak tu, bolehlah calitkan sedikit saki baki dalam kulit telur tu ke seluruh muka. Anda akan dapat rasakan seolah-olah kulit muka anda menegang. Nak Kesan lebih effektif, sapukan lemon pada jerawat, lepas tu cover dengan telur putih ni
Telur Putih
  • Since bawang putih adalah antibakteria, ia juga adalah sangat berkesan dalam merawat jerawat ni. Sapukan je jus bawang putih yang dah di chopped pada jerawat ni dan tengok la hasilnya =)
Bawang Putih

Selain itu SET JERAWAT BATU SHAKLEE juga boleh membantu. 

Jom kita tengok apakah yang ada dalam SET JERAWAT BATU Shaklee ni



  • GLA Complex
    • Menstabilkan hormon yang menjadi penyebab jerawat
    • Membantu mencairkan sebum yang berminyak
    • Mengurangkan rongga dari tersumbat
    • Mengurangkan gatal dan inflamasi
    • Menggalakkan kulit sihat
  • Vitamin C Sustained Release
    • Meningkatkan Imun Sistem
    • Membantu menyekat bakteria penyebab jerawat
    • Melindungi kulit dan mempertingkatkan pemulihan
    • Penting untuk kolagen dan tisu penghubung
  • Vitamin E Complex
    • Melindungi dan meneutralkan radikal bebas yang merosakkan sel-sel kulit
    • Memudarkan parut jerawat
    • Anti-penuaan terbaik
    • Membekalkan oksigen dan meningkatkan pemulihan
    • Mengurangkan bintik penuaan
  • Vitamin B Complex
    • Memperbaiki peredaran darah dan meratakan warna tona kulit pada wajah
    • Tidak timbul lagi masalah kulit bertompok-tompok
Nak cuba? Jangan segan dan malu. Jom dapatkan SET JERAWAT BATU Shaklee ni sekarang!

Lepas ni cantik berseri-seri la wajah kita yek...


Kulit mulus idaman semua

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028



8 May 2014

Keremajaan Kulit Kembali Dengan Set Kulit Cantik Shaklee

Assalamualaikum 

Semua orang sukakan kecantikan. Rumah cantik, kereta cantik, baju cantik. Dan tak kurang juga ramai yang sanggup berhabisan untuk menghias aset-aset tersebut kan? 

Bagaimana pula dengan kecantikan diri sendiri? Terutamanya golongan wanita. Adakah kecantikan luaran je yang diutamakan? Nak keluar rumah, make up, pakai wangi-wangian, pakai baju vogie da vas, siap! 

Bila balik rumah cuci makeup sume, pakai baju tidur, tepek bedak sejuk dan ikat rambut ponjot. Sampai terkejut suami tengok, ingat siapalah yang tido kat sebelah (-_-")

No No No. Itu yang kita tak mau. Fake semua tu fake. Plastik uolls. Kita kena lah kelihatan lebih cantik di hadapan suami, haa..baru lah tak berkedip mata dia memandang kita. HEHE.

Ok meh nak share perkara yang boleh kita amalkan untuk mendapatkan kecantikan dalam dan luar secara menyeluruh.

  • Sentiasa berfikiran terbuka dan positif
  • Sentiasa memaafkan setiap orang sebelum tidur
  • Jangan berburuk sangka pada orang lain
  • Setiap kali basuh muka, berselawatlah ke atas Nabi s.a.w
  • Sentiasa berwuduk
  • Sentiasa bersyukur dengan nikmat yang diberikan
  • Sentiasa senyum =)
  • Amalkan solat sunat dan bacaan al Quran
  • Tidur dan rehat yang mencukupi
  • Minum air at least 3 liter sehari
  • Bersenam/ berolahraga
  • SET KECANTIKAN SHAKLEE

Yang ni memang hot stuff. Terdiri daripada : 
Fungsi Vitamin E dalam kecantikan kulit:
  • Menjaga kesegaran dan keremajaan kulit
  • Melindungi kulit dari sinaran UV
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit
  • Menghilangkan parut-parut akibat jerawat
Fungsi Vitamin C dalam kecantikan kulit :
  • Sebagai antioksidan yang kuat dalam melindungi kulit dari pencemaran udara 
  • Merangsang pembentukan dan pemulihan kolagen kulit yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit
  • Mencerahkan kulit
Fungsi Vitamin B-Complex dalam kecantikan kulit:
  • Sebagai pelembap
  • Mencegah pigmentasi
  • Melambatkan penuaan kulit
  • Mengubati jerawat
Bila ketiga-tiga vitamin ini bergabung, maka terhasillah sesuatu yang meletops:
  • Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  • Mencegah penuaan
  • Menjadikan kulit lebih kenyal
  • Menjadikan wajah lebih berseri-seri dan bermaya
  • Menghilangkan parut jerawat
Bukan itu sahaja, disebabkan Vitamin C dan Vitamin E ni adalah antioksidan yang kuat, maka badan akan jadi lagi sihat dan bertenaga, InsyaAllah. Serta lagi kuat imun sistem dan daya tahan terhadap penyakit. Vitamin B-Complex juga terkenal sebagai vitamin pemberi tenaga kerana sebenarnya dia yang membantu
*Credit to Sweetbonda

Ok tak perlu la nak cerita panjang-panjang, jom tengok 2 testimoni menarik ni =)


# 1. Testimoni


Dan ini yang Nadia emailkan mengenai testimoni beliau menggunakan Set Kecantikan Kulit Shaklee ni:

"Gambar ni nadia saje nk tunjuk kat akak. Gambar sebelum nadia amik setD dan slps amik setD..sebelum amik tu,muka mmg da berparut,berparut je nadia blh tahan lagi,jerawat naik tak henti2..tak cukup dgn tu,muka nadia jadi kusam,jadi makin gelap..mmg malu sgt2..mase tu tak kisah sgt,sbb nadia tgh praktikal,tapi bile da nk bukak sem baru,ase segan nk p blaja ngan keadaan muka camni..hilang keyakinan diri..usha2 dlm internet,jmpe la blog akak sal Shaklee ni..amik risiko nak try mkn vtamin ni..hehehe..doktor ckp ok,dia ssuai utk vtamin tmbhan..tu berani orderngan akak..bln7 2011 nadia try SETD ni, Alhamdulillah,walaupun awal2 pengambilan,jerawat nadia naik bertambah banyak,tapi dia beransur2 hilang..parut pun da kurang,xde bintik2 hitam dah..sekarang ni nadia da blh mkn mknan laut dah,xperlu isau tkt jerawat naik..gambar terbaru nadia ni,hsl pngambilan vtamin setD..xperlu edit2 dah..sbb parut da kurang..hehe..i’Allah nadia akn trs amalkan pngambilan vtamin ni"


# 2. Testimoni




Haa..Jadi apa tunggu lagi..Jom Dapatkan sekarang!!Kalau tak menyesal nanti =)'


Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028


17 April 2014

GLA Complex Lagi Bagus Dari Evening Primerose Oil (EPO)?

Assalamualaikum

Ada banyak produk berasaskan Evening Prime Rose (EPO) di pasaran kan? Sampai kita pon tak tahu macam mana nak pilih yang mana satu lagi bagus. 

Macam saya, dulu memang makan EPO satu brand yang terkemuka juga di Malaysia ni. Sebab pernah tengok di television rancangan NONA yang mengatakan EPO tu sangat penting untuk wanita. Kalau nak beli kena carik yang ada Gamma. 

Waktu tu masih belajar lagi, jadi memang tak tahu dan tak paham la ape benda yang gamma ni. Pergi Farmasi, tanya pharmacist dan beli...

Tapi sejak berjinak dengan Shaklee ni baru la tahu apa la yang pentingnya EPO ni. Macam mana nak tahu EPO yang kita beli ni bagus ke tidak.



Apakah perbezaan GLA Complex Shaklee berbanding Evening Prime Rose Biasa (EPO)?


  • Kebanyakan GLA( Gamma-linolenic Acid) tersedia dipasaran dihasilkan dari Evening Prime Rose (EPO) manakala GLA Complex Shaklee dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.
  • Borage ni juga  adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO
  • Shaklee mengekstrak GLA dari borage yag ditanam secara organic di kawasan Saskatchewan
  • Setiap Kapsul GLA Complex Shaklee ni mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
  • Kesegaran dan keberkesannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatentkan.
  • Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel tisu.
Haa...macam mana? Mesti dah tertawan dengan GLA Complex Shaklee yang jauh lagi baik dari EPO biasa dari segi kadar keberkesanan, dan kandungannya. Jadi sekarang mari kita tengok next point nak bagi faham lagi kenapa la GLA Complex Shaklee ni sangat penting untuk kesihatan kita.

Apakah manfaat utama GLA Complex ni?
  1. Herba tradisi yang dipercayai 
    • Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina
  2. Mengawal Selia Estrogen dan Testosteron
    • GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit pada breast
  3. Melambatkan Menopaus
    • Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, dipresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda
  4. Memperbaiki prostatomegaly
    • GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing
  5. Menentang Cancer
    • GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser
  6. Memperbaiki inflamasi kulit
    • GAL mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi akibat rheumatisma, artritis.
  7. Menghalang kompikasi diabetes
    • Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usa tua. Meringankan kebas dan kesakian disebabkan oleh gula darah yang tinggi
  8. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan
    • Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik dan menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong utnuk mengelak keasidan hyper.
  9. Menghalang tekanan darah tinggi
    • Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung.
  10. Memperbaiki Tekstur rambut
    • Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur
  11. Hiperaktif dan Autism
    • Terbukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak autism, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hyperaktif
MITOS :

Ramai beranggapan GLA hanya untuk wanita. Sebenarnya Supplement GLA asid linoleik yang sama penting dengan asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak, remaja,dewasa dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).

Jadi sekarang kita tahu yang GLA Complex ni bukan hanya untuk golongan hawa, golongan adam pon boleh makan untuk kesihatan. Ini adalah Vitamin Sekeluarga =)

Jom dapatkan segera. Sebelum terlambat! 

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

15 August 2013

Alfalfa Complex Mengetatkan Hubungan Suami Isteri

Assalamualaikum,

Pernah dengar tak pasal Alfalfa? Saya kenal Alfalfa ni pon mase susu merudum, kawan2 suro try makan Alfalfa. So carik la kat Tesco,fuh bole tahan jugak harga die. Kalo nak consume hari2 kopak la akak dik non.

Lepas tu kalo konon2 nak berjimat, makan sikit2, nanti dah tak fresh rase die. Maka terus meng"goggle" kat mane lagi nak dapatkan Alfalfa ni. Terus terjumpa pasal Shaklee ni..haa..Di situlah bermulanya saat saya jatuh cinta dengan Shaklee, hehe.

Ok back to our root.

Apakah itu Alfalfa Complex?



  • Diperbuat dari tanaman Alfalfa (Medicago Sativa) secara organic di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan baja bebas kimia
  • Sejenis tumbuhan organik yang kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian
  • Dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan"
  • Medicago Sativa memiliki gred paling tinggi dikalangan tumbuhan alfalfa yang lain
  • Kaya dengan Protein, Asid Amino, Klorofil, Serat, 15 Zat Galian, 10 Vitamin, 8 Enzim dan Fitokimia
  • Daun Alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun Alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil.
  • Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak diperlukan, dilupuskan. Kemudian, daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.
  • Setiap tablet mengandungi 300mg Alfalfa.
  • 10 biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu
Kebaikan Alfalfa Complex
  • Mencuci hati, darah dan usus - Meneutralkan badan yang berasid, menyahtoxin dari badan, membersihkan hati, kolon,darah dan mencantikkan kulit dan otot
  • Melawan alahan - Hidung sensitif, kurap, bau badan dan utlat air (athlete's foot)
  • Menyingkirkan lemak dan Cholesterol - 'saponin' seperti span, bertindak sebagai penyerap lemak yang berkesan, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, ulser, gastrik, hepatitis dan sembelit
  • Melegakan keletihan dan mencegah/ merawat sakit atritis
  • Berkesan dijadikan milkbooster untuk ibu yang menyusukan anak
  • Mengetatkan ape yang longgar, ala-ala kacip fatimah gitu =p Seterusnya merapatkan kembali hubungan suami isteri =)
  • Mengurangkan masalah keputihan pada wanita
SET ALFALFA
* Tunggu baby clear dari jaundice baru boleh makan Alfalfa

Ayuh para isteri, dapatkan Alfalfa Complex Shaklee ni untuk merapatkan kembali hubungan suami isteri. Pasti tersenyum =)

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

Nak Beli Sendiri? Boleh Saja. Klik Link di Bawah ini:




    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount