Showing posts with label Vitalea Iron Formula. Show all posts
Showing posts with label Vitalea Iron Formula. Show all posts

30 June 2014

Cara Sahur dan Berbuka Bagi Ibu Hamil dan Menyusu

Assalamualaikum

Alhamdulillah diberi kesempatan oleh Allah untuk berpuasa selama 2 hari. Baby belum menunjukkan tanda nak keluar lagi =D Harap keluar la esok mengikut EDD, HUHU.

Sebelum mula puasa macam takut juga, boleh ke tengah menghitung hari baby nak keluar, nak berpuasa, tapi yakinkan diri, mesti Allah bantu.

Di samping berbekalkan Set Mighty 3 Gem yang pernah membantu Zarith tahun lepas semasa proses penyusuan Zuyyin yang baru berusia setahun pada waktu itu. Alhamdulillah dapat berpuasa penuh dan tidak menggangu hak Zuyyin pada waktu itu.

Nak tahu cara Zarith bersahur dan berbuka? Dah dua hari ni Zarith amalkan benda yang sama:

# Untuk Sahur
  1. Set Mighty 3 Gem. 
  2. Kurma Nabi 5 biji
  3. Air Masak almost 1 liter
  4. Nasi sedikit
  5. Vitamin B-Complex dan Vitalea
# Untuk Berbuka
Zarith tak ambil nasi/ makanan berat sebab terkecurkan makanan yang ringan-ringan seperti murtabak, kuih muih dan air yang menggiurkan, yummy! 

Tapi mesti berbuka air panas dulu, lepas dah selesai makan, dah solat, around 8.30 tu baru minum air sejuk yang di beli di bazar. Bak kata orang tua, kalau terus berbuka dengan air sejuk, nanti badan rasa lemah dan tidak bertenaga. 


Zarith pun tak sangka boleh jadi macam Puan Haridah ni. Dia lagi dasyat, mengandungkan anak ke-4 pada usia 34 tahun, mesti lagi letih. Tapi tuhla kan, dengan izin Allah semuanya boleh jadi. Jom tengok apa Puan Haridah ni buat dalam bulan Ramadhan yang sebelum ni tak boleh pon nak berpuasa Rejab dan Sya'ban:



Tips Untuk Ibu Hamil dan Menyusu Ketika Berpuasa

  • Makanan Sunnah:
    • Pengambilan makanan sunnah seperti kurma dan susu kambing adalah sangat-sangat digalakkan ketika bersahur dan berbuka
  • Minuman:
    • Minum air masak sebanyak mungkin serta kurangkan pengambilan kopi dan teh kerana kafein akan merangsang kita untuk kerap ke bilik air. Ini akan menyebabkan kita mudah terhidrasi

  • Protein:
    • Banyakkan ambil makanan yang kaya dengan protein (Set Mighty 3 Gem kaya dengan protein tau!) kerana ia memberi tenaga lebih lama berbanding karbohidrat

  • Fiber:
    • Tingkatkan pengambilan makanan tinggi serat seperti buah-buahan dan sayuran kerana ia boleh membantu kita untuk berasa kenyang lebih lama

  • Gula:
    • Elakkan makan makanan bergula kerana ia akan menyebabkan paras gula kita menjadi tinggi dan rendah secara mendadak. Ini boleh menyebabkan kita mudah pitam dan pening.

Esok nak masuk hari ke 3 Ramadhan. Semoga semua ibu yang menyusukan dan ibu hamil diberi kekuatan oleh Allah untuk menunaikan ibadah puasa dengan sempurna, Amin. 

Jom tengok bagaimana Pn. Haridah berpuasa 30 hari semasa bulan Ramadhan ketika hamil



Sekiranya ibu-ibu nak juga macam Pn. Haridah ni, boleh dapatkan terus dari Zarith ye. Boleh PM/Whatsapp Zarith 013-7510028 =)

Untuk membeli Set Mighty 3 Gem anda boleh klik terus disini:

1 May 2014

Baby Lahir Sihat dan Cantik Dengan Set Hamil Shaklee

Assalamualaikum

Masa hamil macam-macam yang kita alami kan? Setiap kehamilan kita akan alami pengalaman yang berbeza. Sama juga dengan seorang pengguna Shaklee ni. Alhamdulillah Set Hamil Shaklee membantu. Jom tengok Testimoni ni




Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

11 April 2014

Hamil Setelah 3 Tahun 10 Bulan Mencuba

Assalamualaikum

Alhamdulillah ada seorang lagi pengguna SET KESUBURAN SHAKLEE yang berjaya mendapatkan berita gembira dalam masa 2 BULAN!! Tak perlu cerita panjang, moh tengok testi ini

#Testimoni 1:


# Testimoni 2:

SET KESUBURAN SHAKLEE insyaAllah merupakan usaha terakhir anda untuk hamil. Yang penting teruskan usaha dan jangan putus asa k =)

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028


Nak Order Sendiri? Boleh Klik Link Di Bawah ini yea:

14 February 2014

Tips Naikkan HB Semasa Hamil

Assalamualaikum

Iron ataupon dengan kata lainnya zat besi adalah sangat penting terutama kepada ibu hamil. Pernah tak kena marah dengan nurse ke doctor ke kalo pegi klinik kesihatan buat check-up, time tu HB Low?


Doktor akan memeriksa HB ibu hamil
Lepas tu akan dapat vitamin kale coklat kan? Vitamin tu pulak kalo makan terlebih dos abis la esoknya bertapa la dalam toilet, sembelit, hehe.. 

Pengalaman yang memang boleh dikatakan majority preggy mommies akan dapat. Golongan bapa memang rugi la sebab tak dapat merasakannye. (Eh, rugi ke?)

Iron ni membantu baby untuk membentuk sel darah merah. Sekiranya si ibu tidak mempunyai bekalan iron yang cukup, itu boleh membawa kepada anemia. Bahaya tau. 

Cara Nak Naikkan HB Kita Semasa Hamil

Kita boleh dapatkan iron dari sumber semulajadi seperti di atas
1. Makan sayur bayam
2. Makan pisang
3. Makan ikan
4. Makan lentils
5. Makan red meat
6. Makan Kurma

Kadang-kadang kita berasa pelik, apesal la aku dah makan makanan high in iron tapi still hb low. Tahu tak kenapa? Dah check tak diet anda? 

Tea and coffee membuatkan zat iron ini susah nak diserap oleh badan. So kalau anda penggemar minuman ini, boleh la mula berpuasa sebentar bersama kit kat =p

Okay, kalau dah cut tea and coffee intake, bagus! Sekarang mari kita lebihkan makan makanan yang mengandungi Vitamin C. Aih, dah kenapa pulak ni kan? Sebenarnya Vitamin C membantu badan kita menyerap iron dalam diet seharian kita ;)

Bagaimana Supplement Shaklee Dapat membantu?



1. Vitalea with Iron Formula - Selain membekalkan multivitamin dan multimineral, ia juga sumber iron terbaik yang mudah untuk didapati.
2. Vitamin C - Membantu penyerapan iron di dalam diet seharian kita.
3. Ostematrix - Selain membekalkan calcium, Ostematrix juga melawaskan pembuangan air besar ;)

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028


Jom Tonton Video ni:





11 February 2014

Merawat Tekanan Darah Tinggi Dengan Shaklee

Assalamualaikum

Sebenarnya istilah merawat ni tak tepat. Bila kita mengambil supplement, tujuan utama adalah mencegah dan mengatasi penyakit-penyakit.

Tekanan darah tinggi juga dikenali sebagai Hipertensi. Nak tau bacaan tepat untuk darah tinggi boleh klik di sini. Hipertensi ini adalah "silent killer" kerana selalunya pesakit tidak menunjukkan sebarang simptom.

Penyakit tekanan darah tinggi semakin meningkat di Malaysia sepanjang 10 tahun kebelakangan ini dan kini membabitkan kira-kira 4.8 juta rakyat Malaysia. Kira-kira 43% rakyat Malaysia yang berumur melebihi melebihi 30 tahun menderita penyakit kronik ini, iaitu peningkatan daripada 33% yang direkodkan pada tahun 1996. Dan yang lebih menakutkan, di Malaysia, penyakit jantung dan penyakit yang berkaitan dengan peredaran pulmonari merupakan penyebab utama kematian ini di hospital kerajaan.

Cara Mengelak Dari Terkena Serangan Darah Tinggi

  • Jangan merokok
  • Kekalkan berat badan yang sihat
  • Bersenam secara kerap
  • Semua orang dewasa yang sihat dalam lingkungan 18-65 tahun seharusnya mendapat sekurang-kurangnya 30 minit kegiatan senaman yang sederhana 5 hari seminggu
  • Makan makanan yang sihat
  • Makan lebih banyak buahan dan sayuran segar
  • Kurangkan pengambilan garam 
  • Kurangkan makan makanan bergoreng. Pilih makanan yang dipanggang, dikukus dan di bakar
  • Kurangkan mengambil makanan yang sarat dengan kolesterol
  • Ambil supplement Koenzim Q10 (CoQ10)
Sumber dari : Utusan Malaysia

Adakah Produk Shaklee Boleh Merawat Penyakit Ini?

Merawat 100% tu mungkin tidak, tapi mengawalnya dari menjadi lebih teruk dan mengurangkan simptom, dan mengelakkan darah tinggi dari berlaku

Apakah Supplement Yang Disarankan?

  • Vitamin Asas iaitu Vitalea, B-Complex dan Vitamin C : Membekalkan sokongan yang diperlukan oleh sistem immunisasi badan kita untuk melawan sebarang kesan jangkitan dan mengekalkan kesihatan Cardiovascular 
  • Omega Guard: Merendahkan kolesterol jahat dan merendahkan risiko sakit jantung.
  • Carotomax, Vitamin E dan Vitamin C : Gabungan nutrien antioksidan penting untuk mengurangkan risiko penyakit yang terhasil daripada akitviti radikal bebas
Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

5 February 2014

Vitalea Shaklee

Assalamualaikum.

Multivitamin dan multimineral memang sangat penting untuk menyokong sistem tubuh badan kita. Kadangkala kita rasa kita dah makan habis seimbang dah ni, tapi badan masih lemah, tidak bertenaga semua.

Kenapa? Pernah tak kita tengok cara masakan kita di rumah? Cara kita membasuh bahan mentah seperti sayur-sayuran, ikan dan ayam serta buah-buahan pula bagaimana?

Cara bahan mentah itu ditanam dan diimport pulak bagaimana? Disebabkan melalui prosess yang tertentu, banyak zat makanan terhapus begitu sahaja. Paling teruk, kadang-kadang kita ni sebenarnya makan hampas sahaja. Sebab tu lah kita kena topup dengan mengambil multivitamin yang lengkap dan berasaskan bahan semulajadi dan bukan sintetik.


Apa perbezaan Multivitamin Shaklee yang dipanggil Vita-Lea Iron Formula dengan Multivitamin yang lain?

  • Multivitamin dan Multimineral yang PERTAMA dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai " Vitalize- Mineral" dan disingkatkan kepada "Vita-min" dan perkataaan Vitamin adalah berasal dari Shaklee
  • Peningkatan Teknologi telah menukar bentuknya dari cecair (90 Tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali kini sebagai Vitalea.
  • Setiap tablet mengandungi 30 Nutrisi harian lengkap  yang diekstrak dari sayuran dan buahan, 12 Vitamin dan 7 Mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Ia diformulasi secara  dikomprehesif dan sangat seimbang
  • Tablet Vita-Lea ni disaluti dgn serbuk nutrisi - Spirulina
  • Vita-lea merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia
  • Ujian klinikal membuktikan, pengambilan Vitalea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. 
  • Vitalea telah dipilih oleh Centre for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000

Manfaat Utama Vita-lea:

  • Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan metal, sekaligus membantu sistem memori dan focus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anaemia.
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  • Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
  • Elemen Penting pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon, serta menjaga kesihatan tiroid
  • Melindungi Organ - melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati
Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

31 January 2014

Set Diabetes Shaklee Mengurangkan Simptom Diabetes

Assalamualaikum,

Kira-kira 3.6juta orang dewasa dianggarkan bakal menghidap diabetes type 2 di Malaysia. Ini meletakkan Malaysia sebagai negara mempunyai jumlah pesakit diabetes tertinggi di Asean dan ke-6 di rantau barat Pacific. Ini berita yang dipetik pada bulan Jun 2013..Scary, huh?

Kajian terbaru pula menunjukkan bahawa tabiat memberi makan terlalu awal kepada bayi mendedahkan mereka kepada diabetes type 2 dewasa nanti. Jadi jangan la tak sabar-sabar nak memberi bayi makan sebelum usianya mencecah 6 bulan ye.



Jadual berikut menyediakan tahap ujian darah untuk diagnosis penyakit kencing manis untuk orang dewasa dan diagnosis pradiabetes (tidak termasuk wanita mengandung yea)


Supplement Shaklee sama sekali bukan untuk menyembuhkan penyakit diabetes ni tapi untuk mengawal kandungan gula dalam darah, sekaligus mengawal diabetes jadi semakin teruk.

Jadi mari kita tengok apa vitamin Shaklee yang sesuai untuk penghidap diabetes ni:
  • Bcomplex - menukarkan gula kepada tenaga, memperbaiki intoleransi glukosa dalam badan,membantu mengurangkan rasa kebas yg disebabkan oleh kerosakan saraf, menghilangkan rasa letih dan tidak bermaya
  • Zinc Complex - menurunkan paras glukose dalam darah, menghasilkan insulin dalam tisu pankreas, membantu badan menggunakan insulin
  • Vitalea with Iron Formula - Multivitamin dan Multimineral untuk keperluan tubuh
Untuk hasil yang lebih baik, pesakit kencing manis juga boleh mengambil:
  • Vivix - memperbaiki sel, sumber antioksidan terbaik
  • Cinch Shake Mix - Mempunyai index glisemik yg rendah
  • Omega Guard - Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
Tapi sebenarnya penyakit diabetes ni adalah penyakit kronik yang boleh dicegah dan dikawal dengan:
  • Menjalani gaya hidup sihat
  • Membuat pilihan yg lebih baik dalam corak pemakanan
  • melakukan pemeriksaan kesihatan secara rutin sekurang-kurangnya 2 kali setahun
Ok hubungi Zarith untuk mendapatkan supplement anda ^^

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

28 January 2014

Tekanan Darah Rendah boleh membawa maut???

Assalamualaikum,

Ramai yang tak berapa tau yang tekanan darah rendah ni sebenarnya lagi bahaya dari tekanan darah tinggi. Boleh jadi silent killer tau. Istilah perubatan untuk tekanan darah rendah ni adalah HYPOTENSION (kurang daripada 90/60) tanpa menunjukkan sebarang gejala.

Tekanan darah ditunjukkan dalam dua bacaan. Bacaan pertama mempunyai nilai yang lebih tinggi daripada bacaan kedua menunjukkan ukuran tekanan sistolik, atau tekanan dalam arteri apabila jantung berdegup dan mengisi mereka dengan darah. Bacaan kedua mengukur tekanan disatolik, atau tekanan dalam arteri apabila jantung terletak di antara denyutan (keadaan rehat)


Punca Tekanan Darah Rendah

Antara punca tekanan darah rendah tidak berapa jelas tetapi ia boleh dikaitkan seperti berikut:-
  1. Kehamilan
  2. Masalah hormon seperti tiroid, kecing manis atau gula darah yang rendah
  3. Kegagalan jantung
  4. Kekurangan volum/ kandungan darah dalam badan
  5. Dehidrasi
  6. Kurang zat terutama acid folic dan B12
  7. Pelebaran Pembuluh darah

Saranan Shaklee untuk darah rendah ni:

  1. Vitalea - multimineral dan multivitamin untuk seimbangkan nutrien dalam badan
  2. Bcomplex - menambah tenaga dan kurangkan stress
  3. Ostematrix - penting untuk pengawalan tekanan darah
  4. ESP - membekalkan protein dan meningkatkan tenaga
  5. Performance Drink - mengekalkan tenaga dan mengelakkan dehidrasi
  6. Meal Shakes - untuk yang prefer untuk mendapatkan multimineral dan multivitamin dalam bentuk minuman

Tips mengatasi tekanan darah rendah:

  1. Lakukan senaman sekurang2nya 3 kali seminggu. Amalkan gaya hidup sihat
  2. Minum lebih banyak air terutamanya pada cuaca panas.
  3. Ubah posisi badan secara perlahan-lahan (contohnya dari posisi baring nak berdiri, mengiring dan duduk lah terlebih dahulu)
  4. Tidur dalam posisi kepala lebih tinggi sedikit dari badan 
Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028



20 August 2013

Kekal Sihat Bertenaga Semasa Hamil Dengan Set Hamil Shaklee

Assalamualaikum

Masih ingat lagi saat saya disahkan hamil oleh doctor, rasa macam tak percaya, time tu scan cuma nampak poppy seed je,tapi perasaan time tu hanya Allah je yang tahu.

Hati berbunga riang, kembang setaman hihi..Syukur ya Allah. Time tu dah plan elok2 ape yang nak di buat sepanjang tempoh kehamilan.



First of all mestilah jaga pemakanan. Apa yang kita makan, baby pon akan dapat. So i decided to slash out all processed food, junk food and fast food ( i looove pizas, burgers and ayam goreng,huhu). 

Susu, yogurt, sayur dan buah-buahan tak pernah missed. Madu, badam, kurma, kismis dan air zamzam pon tak pernah tinggal. Vitamin pon sama.

Jadi, vitamin apa yang diperlukan oleh seorang ibu hamil? 

Set Hamil Shaklee adalah pilihan saya kerana ia LENGKAP, dari BAHAN SEMULAJADI dan BUKAN SINTETIK



Apakah yang ada dalam Set Hamil Shaklee ni?
  • Bcomplex (with Folic Acid)
  • Vitamin C
  • Vitalea (Multivitamin with Iron Formula)
  • Ostematrix
  • Omega Guard (Tambahan)
  • ESP (Tambahan)

Adakah perlu bagi kita mengambil vitamin-vitamin yang ada dalam Set Hamil Shaklee ini?

YA, PERLU! Pengambilan vitamins dapat mengelakkan kelahiran bayi pra matang, kekurangan berat bayi dan mengurangkan risiko kecacatan

Ia juga penting untuk menjadikan kita sihat dan kuat sepanjang tempoh kehamilan. Almaklum la time hamil badan akan jadi letih lesu tidak bertenaga seperti dan lari beratus-ratus kilometer..huhu

Apakah Khasiat dan Fungsi Setiap Vitamin yang ada dalam Set Hamil Shaklee ni?

  • Bcomplex
    • Ia sangat penting untuk pembentukan otak dan saraf tunjang baby. Ia juga dapat mengurangkan rasa loya dan menurunkan stress level kita (Stress tak bagus untuk ibu hamil sebab ia akan menyebabkan baby depress)
  • Vitamin C
    • Ibu yang hamil ni antibodi adalah sangat lemah (saya dulu kalo pegi tempat awam, pakai mask,hehe) Jadi Vitamin C dapat meningkatkan antibodi badan kita. Yang bestnya, Vitamin C Shaklee tidak mengandungi pewarna dan pengawet tiruan.
  • Vitalea with Iron Formula
    • Multivitamin Shaklee ini mengandungi zat besi yang dapat membantu mengekalkan HB si ibu. Kalau selalu kena marah dengan nurse sebab HB rendah, dah try makan sayur bayam, kerang,hati,jambu batu pon tak jalan..boleh la try makan vitalea, InsyaAllah =) Nak tau apa kesan kalo kurang zat besi? Boleh bawa maut tau. Cuba baca kat sini.
  • Ostematrix
    • Membekalkan kandungan Calcium yang ideal dalam badan, mengelakkan cramp especially time malam. Juga mengelakkan komplikasi time bersalin.
  • Omega Guard (Omega 3)
    • Ia sangat pentng dalam pembentukan otak bayi sejak dari awal lagi. Ia juga membantu memecahkan lemak dalam badan kita, jadi ia membantu ibu untuk mengawal berat badan semasa hamil =)
  • ESP (Energizing Soy Protein)
    • Sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit. 
    • ESP juga memberikan ibu tenaga, ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein ini juga memelihara dan membekalkan asid amino yang bertindak membentuk organ dan otot baby. 
    • Keperluan protein semasa hamil perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan placenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki Trimester ke 3.
    • Kerana itu ESP sangat penting dalam Set Hamil Shaklee ini
Selain dari testimoni diri sendiri yang sangat cintakan Set Hamil Shaklee ini, ada banyak lagi testimoni yang hendak saya kongsikan. Tapi kalau banyak sangat bosan pulak kan? Ok, jom tengok a few je Testimoni Set Hamil Shaklee ni

# 1. Testimoni


# 2. Testimoni

Nak tengok lagi Testimoni Set Hamil Shaklee? Boleh tengok di sini

Setelah berusaha menjaga pemakanan, adab dan akhlak pon hendaklah dijaga, supaya anak di dalam kandungan berakhlak mulia, insyaAllah =) Amalkan surah-surah untuk ibu hamil juge ye..hehe. Jom tengok apakah AMALAN IBU HAMIL

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028



25 March 2013

Zat Besi / Iron sangat penting untuk wanita

Assalamualaikum

Iron atau Zat Besi sangat penting especially untuk kita kaum hawa ni. Artikel Berita Harian 25 Mac 2013 ada menyentuh tentang Anemia - Penghidap kurang Zat Besi mudah pitam, lesu dan mengantuk.. 

"Dalam sehari, setiap wanita akan kehilangan kira-kira satu hingga dua miligram (mg) zat besi melalui perkumuhan secara normal. Ketika kedatangan haid, misalnya, kehilangan zat besi boleh bertambah hingga satu mg lagi. Umumnya, apabila seseorang itu mengalami anemia, hemoglobin di dalam sel darah merah akan berkurangan. Hemoglobin adalah pengangkut oksigen dan zat makanan ke seluruh badan. Otak memerlukan oksigen dan zat makanan yang cukup untuk berfungsi dengan optimum. "

"Bagi wanita hamil khususnya, anemia sangat bahaya kerana boleh menyebabkan tumpah darah semasa dan selepas bersalin, tekanan darah tinggi (eklampsia), keguguran dan kematian. Malah, anemia juga bahaya kepada bayi yang dikandung kerana boleh menyebabkan kematian janin, kelahiran bayi tidak cukup bulan dan kelahiran bayi kurang berat badan. Justeru, keperluan zat besi pada wanita juga meningkat saat kehamilan dan melahirkan. Ketika hamil, seorang ibu tidak saja dituntut memenuhi keperluan zat besi untuk dirinya, tetapi juga harus memenuhi keperluan zat besi untuk pertumbuhan janinnya."

Fuh, sungguh bahaya rupanya kalau kekurangan zat besi. Masa Preggy dulu, pernah sekali bacaan hemoglobin 9.0... habis kena tegur dengan nurse. Sekarang baru tau kenapa, huhu. 

Kepentingan Zat Besi:
  • Untuk pembentukan hemoglobin dalam sel darah merah
  • untuk pembentukan myoglobin dalam otot
  • membawa oksigen ke seluruh badan
  • Penggunaan tenaga yang optimum
Sekiranya kita mengambil vitamin yang mengandungi zat besi, pengambilan Vitamin C dapat membantu penyerapannya. Jadi Suppliment yang dicadangkan untuk para ibu dan wanita adalah :


Penghalang penyerapan Zat Besi : 
  • Minuman Bercafein
  • Minuman berkola
  • Susu
  • Makanan/Minuman Bercoklat

Jika ingin mengambil makanan atau minuman seumpama itu, pastikan diambil waktu makan utama atau sekurang-kurangnya satu hingga dua jam sebelum waktu makan. Bagi remaja pula perlu minum satu atau dua gelas susu sehari untuk mendapat cukup kalsium. Jadi, minumlah susu segar atau susu tepung di antara waktu makan utama seperti semasa minum pagi, minum petang dan minum malam. 


Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028


23 March 2013

Set Kesuburan Shaklee Telah Membantu Banyak Pasangan Untuk Menimang Cahayamata

Assalamualaikum

Ada di antara kita yang masih ternanti-nanti kehadiran si comel setelah sekian lama mendirikan rumahtangga. Telah mencuba pelbagai cara tapi belum mendatangkan hasil?

Jangan berputus asa ye, berusaha dan terus berusaha, doa dan terus berdoa.




Dalam Entry yang lepas ada saya kongsikan, Tips mudah hamil dengan GLA Complex di sini. Adakah cukup dengan hanya memakan GLA Complex, badan kita telah bersedia untuk hamil? 

Menurut kajian yang telah di jalankan, tahap kesuburan boleh ditingkatkan dengan pengambilan Multivitamin dan Multimineral. Jadi mari kita lihat bagaimana Set Kesuburan Shaklee boleh membantu dalam kesuburan.



Set Kesuburan Shaklee untuk isteri mengandungi 
  • Vitalea
  • Bcomplex
  • Vitamin C 
  • GLA Complex
Manakala untuk suami terdiri daripada 
  • Vitalea
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Zinc Complex
  • Vitamin E Complex

Apakah fungsi setiap vitamin dalam Set Kesuburan Shaklee ini?

Multivitamin dan Multimineral (Vitalea) 

  • Vitalea mengandungi 28 jenis multivitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita. Masalah kesuburan boleh berpunca dari kekurangan nutrient dalam badan. Almaklumlah, kita tak tahu badan kekurangan vitamin apa, jadi fungsi Vitalea adalah  untuk memenuhi ruang-ruang kosong tersebut.

Vitamin B-Complex 

  • Penting bagi yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi Acid Folic yang sangat diperlukan pada awal kehamilan. 
  • Vitamin B12 yang terdapat dalam B-Complex ini juga membantu memperbanyakkan sperma dan Vitamin B6 dapat meningkatkan kesuburan isteri.
  • Jenis Vitamin B yang lain juga penting untuk proses penyatuan sperma dan ovum (conception)

Vitamin C 

  • Bagi suami, Vitamin C membantu mencegah penggumpalan sperma untuk menjadikannya lebih  bergerak aktif (sesuai untuk perokok). 
  • Bagi isteri, ia membantu mengawal keseimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. Apa yang uniknya, Sustained release Vitamin C Shaklee akan melepaskan vitamin C secara perlahan-lahan dan akan bertahan lebih lama di dalam badan.

GLA Complex 

  • Suppliment wajib bagi wanita yang cuba untuk hamil. Ia mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk menggalakkan kesuburan. Ia juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan.

Zinc 

  • Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosteron (hormon lelaki) dan meningkatkan bilangan Sperma. Kekurangan Zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma.

Vitamin E Complex 

  • Lelaki yang mengambil 600 IU – 800 IU Vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 
  • Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih

Vitamin yang memainkan peranan penting untuk kesuburan dalam Set Kesuburan Shaklee ini adalah

Bagaimana kedua-dua vitamin ini berfungsi?

GLA Complex membantu menghasilkan cecair "kesuburan" yang antara kebaikannya membantu menyediakan "ruang" untuk sperma terus hidup dalam tiup falopio sehingga 5 hari. Zinc complex dan Vitamin E pula membantu menguatkan sperma.

Gabungan Vitamins di dalam Set Kesuburan Shaklee ini insyaAllah memberikan harapan untuk anda menimang cahayamata. Yang penting jangan pernah berhenti berharap, berusaha dan berdoa.



Jom kita tengok perkongsian rakan-rakan yang telah mencuba Set Kesuburan Shaklee ni:

# Testimoni 1:
Hamil lepas 2 bulan amik Set Kesuburan Shaklee

#Testimoni 2:
Hamil setelah 5 tahun 

#Testimoni 3:
Hamil setelah 3tahun 10bulan mencuba
Alhamdulillah semalam terima satu lagi panggilan dari seorang customer yang dah menggunakan Set Kesuburan Shaklee ni selama 5bulan. Beliau disahkan hamil! 

Sebelum ini mengalami pelbagai sakit dalaman wanita yang menyebabkan beliau sukar hamil setelah berumahtangga. Syukur saya dapat membantu sepasang suami isteri lagi untuk hamil.

Apa lagi yang ditungggu? Jom amalkan Set Kesuburan Shaklee sekarang!

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

Nak Order Sendiri? Boleh Klik Link Di bawah ni yea:


    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount