18 March 2013

Mudah Hamil Dengan GLA Complex Shaklee

Assalamualaikum

Apa itu GLA? 
- GLA stands for Gamma Linolenic Acid. Sumbernya diperolehi daripada Minyak Primerose, Minyak Borage, dan Vitamin E. Fungsinya sangat banyakkk =) Antaranya menurunkan Kolestrol, melegakan Sindrom Pra- Haid (PMS) dan membantu meningkatkan kualiti lendir servik untuk kesuburan.


Bagaimana GLA Shaklee boleh membantu anda untuk cepat hamil?
- GLA membantu seseorang wanita untuk menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Sebulan sekali wanita akan mengeluarkan cecair sebegitu, yakni waktu subur. Namun ada juga yang tidak dapat menghasilkannya sebegitu "subur". Disini lah fungsi GLA untuk membantu badan menghasilkan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang dengan tenang (EH?) ke uterus terus ke tiup Falopio untuk bersenyawa dengan ovum. Bukan itu sahaja, cecair ini juga membantu sperma untuk hidup lebih lama di dalam tiup falopio selama 5 hari. Jadi kalau tak terkena waktu subur pon, insyaAllah masih ada peluang =p

-Yang penting kita kenali waktu subur kita. Anda boleh cuba mengenalpasti cecair kesuburan ini. Sekiranya cecair itu tebal, kecoklatan dan kering, itu petanda kurang baik sebab ia boleh menghalang persenyawaan.


Bagaimana GLA Shaklee boleh membantu anda dalam Melegakan PMS (Sindrom Pra-Haid)?

- Apabila seseorang itu mengalami senggugut (ada yang sampai berguling-guling dan pengsan-seperti adikku) apa yang sebenarnya berlaku? Senggugut berlaku kerana kekejangan pada otot dalam rahim dan sekitarnya. Menurut Kajian, ini boleh berlaku akibat seseorang itu kekurangan GLA dalam badan. Jadi GLA diperlukan untuk ditukarkan kepada Prostaglandin E1.

(Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah di samping mengurangkan tekanan darah)


*Untuk "Tips Langkah Demi Langkah Mudah Hamil", saya akan berikan untuk pelanggan Butik GebuGebu sahaja!**


Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK


Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount