13 March 2013

Gigi Patah Gara-gara Kurang Kalsium =(

Assalamualaikum

Pernah tak dengar ada preggy mommies yang akan kehilangan satu gigi setiap kali hamil?
kalau tak pernah meh saya nak share, one of my aunt tak boleh nak minum susu, sebab bau busuk lembu katanya (almaklum la lembu kan tak mandi..hehe). Even dia makan ikan bilis tapi tetap tak dapat supply kalsium yang cukup untuk ibu dan bayi..Calcium intake is very important, sebab sekiranya tak cukup, boleh menjejaskan pembinaan tulang bayi, ibu pon boleh mengalami cramp dan sakit pinggang setiap malam, juga boleh mengalami pereputan tulang pada masa muda.. Nenek nenek si bongkok tiga, siang malam asik berjaga..(Eh?)

The recommended Adequate Intake (AI) of Calcium for pregnant women is 1000mg per day (19-50 years old). This is exactly the same amount recommended for men or non-pregnant women of the same age. Many women easily get enough calcium through a healthy and well-rounded diet. However, many women will need to take calcium supplements, especially if they do not consume much dairy. - Di petik dari Med TV

Untuk Breastfeeding Mommies pula, calcium intake is 1300mg per day. Jika anda peminum Tegar susu Dutchlady, anda perlu minum 1L susu setiap hari. Anda mampu?kalo saya, err..2 gelas susu ok la...tapi kalo 1litre tu kena ada pompom girl la kat sebelah..hehe..

Jadi sebagai seorang yang nak pantas dan kadang-kadang culas dalam minum susu ni, saya mengambil ostematrix..Sebelum tido telan 4 biji, setel...kalo dah minum susu siang tu, malam kurangkan jadi 2 biji..

Ok, pernah dengar tak ada yang kata kalo makan calcium berlebihan akan menyebabkan batu karang? Macam mana yang dikatakan lebih tu? Itu adalah calcium yang tak dapat diserap, maka akan termendap la dan membentuk batu karang seperti di lautan nan biru..Eh?haha.. Jadi macam mana nak elakkan perkara ni terjadi? Mestilah ada bahan yang membantu penyerapan calcium ni, supaya di gunakan seoptimum mungkin dan tidak berlebihan..Betul tak?

Jadi Shaklee setelah berhempas pulas membuat kajian, maka terhasil lah OSTEMATRIX, yang bukan sekadar kalsium tetapi dilengkapi dengan Magnesium (Membantu menggabungkan Kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya) dan Vitamin D (Untuk Merangsang Penyerapan Kalsium)

Disamping membina tulang dan gigi yang kuat, nutrien dalam Ostematrix juga membantu:
  • Mengekalkan Tekanan Darah yang normal
  • Membantu dalam pengecutan otot dan tindak balas saraf
  • membantu mengurangkan gejala PMS
Apa yang boleh menghalang penyerapan Calcium Dalam badan? Ini pon mesti di ambil kira, kalau tak, sia2 je kita dok telan berpuluh-puluh pil tapi takde kesan kan?
  • Cafein : Kopi, Teh
  • Minuman berkabonat : Coke, 7up
  • Sodium/Garam : Setiap pengambilan 2.3mg Sodium, tubuh akan kehilangan  40mg Calcium. Jadi kurangkan makan Fast Food (kena rajin masak la ni, hehe)
Ostematrix telah membantu saya dalam misi melengkapkan penyusuan selama 2 tahun, anda pula bagaimana?

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount