18 February 2014

Vitamin C Shaklee Akan Musnah Bila..

Assalamualaikum,

Dari kecik sampai la ke besar, Vitamin C dan Multivitamin memang tak pernah takde. Ibu akan pastikan kitorang adik beradik makan 2 Vitamin asas ni. 

Ibu cakap, Vitamin C dan Multivitamin akan buat badan tahan terhadap penyakit. Dulu tak faham kenapa tapi sekarang bila dah blaja macam2 baru la tau. 

Alhamdulillah kami dulu adik beradik memang jarang sangat sakit. Sebab tu la saya selalu dapat sijil dan piala kedatangan cemerlang setiap tahun, sebab tak pernah MC. HEHE

Ok mari kita tengok 

Manfaat Utama Vitamin C 

  • Membentuk Collagen
      • merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ia mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan
      • Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun
      • Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan daya tahan terhadap allergy hidung dan kulit, athma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selesema
  • Memerangi Cancer
      • Ia mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells utnutk melawan sel cancer dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita
  • Mencantikkan Kulit
      • Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat
  • Memperbaiki Insomnia
      • Ia memperbaiki insomnia, serta masalah yang berkaitan dengan mental seperti stress dan keresahan
  • Mengekalkan Kolesterol sihat
      • Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi

Adakah Vitamin C dari dalam buah sudah mencukupi?

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan Vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum.

Jadi, buah yang kurang ranum mengandungi kandungan Vitamin C yang sedikit. Kandungan Vitamin C buah pulak akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan termusnah apabila terdedah kepada kepanasan.

Vitamin C yang kita ambil akan MUSNAH apabila:

  • Seseorang itu merokok. 1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C
  • Kita resah sebab keresahan mempercepatkan penyusutan Vitamin C
  • Kita mengambil Kontraseptif dan Pil Penahan Sakit. Ini akan mengurangkan Vitamin C dengan banyak sekali.
Pengambilan Vitamin C yang terlebih dos (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan cirit-birit..

Apakah Keistimewaan Vitamin C Shaklee 


Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028




0 comments:

Post a comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount