14 February 2014

Tips Naikkan HB Semasa Hamil

Assalamualaikum

Iron ataupon dengan kata lainnya zat besi adalah sangat penting terutama kepada ibu hamil. Pernah tak kena marah dengan nurse ke doctor ke kalo pegi klinik kesihatan buat check-up, time tu HB Low?


Doktor akan memeriksa HB ibu hamil
Lepas tu akan dapat vitamin kale coklat kan? Vitamin tu pulak kalo makan terlebih dos abis la esoknya bertapa la dalam toilet, sembelit, hehe.. 

Pengalaman yang memang boleh dikatakan majority preggy mommies akan dapat. Golongan bapa memang rugi la sebab tak dapat merasakannye. (Eh, rugi ke?)

Iron ni membantu baby untuk membentuk sel darah merah. Sekiranya si ibu tidak mempunyai bekalan iron yang cukup, itu boleh membawa kepada anemia. Bahaya tau. 

Cara Nak Naikkan HB Kita Semasa Hamil

Kita boleh dapatkan iron dari sumber semulajadi seperti di atas
1. Makan sayur bayam
2. Makan pisang
3. Makan ikan
4. Makan lentils
5. Makan red meat
6. Makan Kurma

Kadang-kadang kita berasa pelik, apesal la aku dah makan makanan high in iron tapi still hb low. Tahu tak kenapa? Dah check tak diet anda? 

Tea and coffee membuatkan zat iron ini susah nak diserap oleh badan. So kalau anda penggemar minuman ini, boleh la mula berpuasa sebentar bersama kit kat =p

Okay, kalau dah cut tea and coffee intake, bagus! Sekarang mari kita lebihkan makan makanan yang mengandungi Vitamin C. Aih, dah kenapa pulak ni kan? Sebenarnya Vitamin C membantu badan kita menyerap iron dalam diet seharian kita ;)

Bagaimana Supplement Shaklee Dapat membantu?



1. Vitalea with Iron Formula - Selain membekalkan multivitamin dan multimineral, ia juga sumber iron terbaik yang mudah untuk didapati.
2. Vitamin C - Membantu penyerapan iron di dalam diet seharian kita.
3. Ostematrix - Selain membekalkan calcium, Ostematrix juga melawaskan pembuangan air besar ;)

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028


Jom Tonton Video ni:





0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount