25 October 2014

Berbekam Untuk Mengekalkan Kesihatan

Assalamualaikum

Weekend ni kami habiskan masa bersama family saya di Batu Pahat. Saya ajak ibu pergi try khidmat berbekam since ibu tak berapa sihat sejak kebelakangan ini. Dulu ibu pernah cuba rawatan ozon, tapi kali nak cuba tradisional pulak.

Terfikir nak ajak ibu berbekam sebab masa kat office rakan-rakan asik pegi je, best katanya. Saya pon carik la khidmat berbekam di Batu Pahat ni. Nak bawak ibu pergi Pasir Gudang jauh la pulak kan. 

Sebenarnya berbekam ni paling elok dilakukan pada hari ke-17, 19 dan 21 kalender Hijrah. Ia adalah perkara sunat yang wajar diamalkan untuk mengekalkan kesihatan kita.

Dari Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda: "Barangsiapa yang berbekam pada hari ke 17, 19 dan 21 (Kalender Hijrah), maka ia akan sembuh dari segala penyakit"  (Lihat Shahih Sunan Abi Dawud)


Okay dipendekkan cerita, ini adalah kali pertama ibu berbekam. 18cups dengan harga hanya RM30 lebih kurang dalam 30minit dengan 2sesi. 

Alhamdulillah lepas berbekam ibu rasa ringan, tidak pening. Tapi rawatan ni perlu berterusan, supaya dapat hasil yang optimum.

Sesiapa nak berbekam boleh hubungi number tertera

4 comments:

  1. Saya tak pernah cuba ni.
    Cam sakit je..
    Sakit tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sakit pon shikin..ibu zarith yang penakut pon nak buat lagi, hehe.. dulu pakai blade tapi sekarang dorang pakai alat mcm cucuk amik darah baby kt kaki masa jaundice tu,xrasa pon..hehe

      Delete
    2. Dulu pakai blade.
      Erghhh:(
      Owh sekarang cucuk je?
      Kat kepala lah kan?...

      Delete
    3. kat belakang badan. she suffers from heart disease. klo sakit kepala baru kat kepala. kalau sakit tumit kat area tumit etc..

      Delete

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount