3 February 2013

Isu Halal Shaklee

Assalamualaikum
Ramai yang masih ragu-ragu akan ke'halal'an SHAKLEE ni..Sebagai umat islam kita sentiasa menitikberatkan isu makanan yang halal dan haram. Tetapi tidak semestinya walaupun Shaklee ni produk luar negara ia tidak halal.

Semasa menuntut di luar negara, kami rakyat Malaysia Muslim sentiasa berhati-hati dalam pemilihan makanan..tidak kurang dari 5minit kami membaca dan menilik "Ingredients" yang ada dalam satu satu produk makanan..Ia adalah penting kerana akan menjadi darah daging sendiri. Jadi tidak kurang juga selepas pulang ke Malaysia, ini telah menjadi satu "habit" kami.

Jadi...ini hasilnya....

Tahukah kita Produk Shaklee telah disahkan halal oleh ISA? ISA mempunyai prosedur yang sangat sukar untuk meluluskan samada produk itu halal atau tidak. BUT..SHAKLEE succeed =)
 
ISA adalah merupakan badan pengeluar sijil halal di US yang diiktiraf oleh JAKIM. Bole tengok kat sini untuk senarai badan yang diiktiraf tu ek...

Di bawah ini salah satu email berkaitan Produk Shaklee yang diterima dari salah seorang geng Shaklee.

Klik Untuk Pembesaran

Ok..kat bawah ni pula adalah sijil halal shaklee yang telah diakui oleh jakim..
Klik Untuk Pembesaran
Diharap dengan maklumat yang telah diberikan kita semua boleh menggunakan produk ini tanpa ragu-ragu..InsyaAllah


0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount