16 May 2013

Susu Merudum

Assalamualaikum

Pernah tak mengalami saat-saat genting dalam tempoh penyusuan? Saat yang paling mendebarkan bagi setiap ibu yang berazam untuk melengkapkan tempoh penyusuan untuk si kecil selama 2 tahun. 

Pada masa itu, semua yang orang suggest kita akan ikut. Makan itu, makan ini, jangan makan itu, jangan makan ini. Berdasarkan pengalaman saya yang sudah hampir setahun tempoh penyusuan, saat-saat itu sering muncul apabila :

1. Period : 
Time ni memang tak boleh nak buat ape sebab perubahan hormon. What i do, increase the pumping session and keep consuming healthy food, supplement and fresh milk is a must..

2. Stress : 
Kalo bole elakkan stress tapi kalo stress jugak, makan coklat banyak2 (EH?haha) Time macam nih kena ingatkan diri supaya bersabar dan bertenang. Kalo bole buat solat malam..Serius, it helps!

Selain berusaha makan makanan seimbang, suppliment juga InsyaAllah boleh membantu.

ESP: dengan pengambilan ESP badan akan lebih bertenaga, susu akan menjadi pekat dan banyak.
Alfalfa : sebagai milkbooster sejak berzaman lagi
Ostematrix : membekalkan sumber Calcium kepada ibu dan anak.

Yang penting, jangan cepat melatah, susu sikit dah kelam kabut nak beli Formula milk. Ingat, Allah pandang usaha kita, constant pumping time, Power Pumping, minum air masak at least 3 Liter sehari jangan di abaikan =)



Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount