20 January 2014

Susu Merudum? Buat Power Pumping!

Assalamulaikum,

Ada yang masih runsing tentang SUSU MERUDUM? Jangan sedih, mari cuba Power Pumping (PP).. Eh bukan latih tubi tau..ini teknik mengepam yang sangat unik..yang dicipta khas untuk meng'up'kan production susu. tapi mesti secara konsisten ye..JANGAN CULAS! 



Siapa yang perlukan PP ni?

  1. Ibu yang mengalami Susu Merudum - akibat Period, Hormon/Emosi tidak stabil, kurang mengepam, dan sebagainya
  2. Ibu yang ingin menyusukan kembali anak setelah berhenti menyusukan
  3. Ibu yang ingin menyusukan anak angkat - Teknik ni digunakan untuk merangsang penghasilan susu and it works for my friend =)

Macam mana nak buat PP?

Ada 2 cara, tak kesah sama ada anda mempunyai single pump atau double pump

Single pump : Pump 10 minit kanan, kemudian pam 10 minit kiri, kembali ke sebelah kanan dan pam lagi 10 min. Proses ini berterusan selama satu jam.

Double Pump : Pump 10 minit kedua2 belah serentak, rehat 10 minit, sambung lagi 10 minit, Proses ini pon berterusan selama satu jam.

Lagi bagus kalo dapat buat sehari sekali, pada waktu malam selepas tahajjud ke...sebab hormon penyusuan sangat banyak dirembeskan pada waktu malam...

Jangan sedih kalau baru-baru tu yang keluar hanya setitik dua, atau ada juga yang hanya 'pam angin'. Proses ni ambil masa, 1-2weeks. So don't give up, ok? Especially for working mummies, memang sangat2 digalakkan buat ni hari2.

Selain itu boleh juga mengambil Set Menyusu Shaklee. Ibu akan lebih bertenaga dan kurang stress. Bila badan sihat dan cergas, susu pon meriah, insyaAllah =)

Nak lagi Tips lain? Bole hubungi Zarith 013-7510028



0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount