21 January 2014

Cara Memaksimakan perkembangan Otak Bayi dalam Kandungan

Assalamualaikum,

Sebagai seorang ibu, saya tahu bagaimana rasanya mengharapkan anak yang di bawa dalam perut selama 9 bulan, lahir dengan sempurna dan sihat. Mungkin ada yang tidak kesah, tapi saya memang cerewet dan begitu menitik beratkan soal pemakanan. Saya akan seboleh-bolehnya elakkan makan asam-asam, fast food, junk food, dan cuba setiap hari memasak makanan sendiri, kalau time tak larat nak bau tuh la baru makan luar..huhu..kadang- kadang Mr. Hubby terchenta yang tolong masakkan.. hehe..i love you sayang. EH? haha

Ok, bila masuk 2nd Trimester, saya akan mula memakan supplement yang mengandungi OMEGA 3, sebagai tambahan salmon dan telur omega yg saya makan..


Selain dari tu sumber OMEGA 3 juga boleh didapati dari sumber semulajadi seperti:
  1. Telur
  2. Kacang Kenari
  3. Ikan Salmon
  4. Ikan Tuna
  5. Biji Rami
  6. Biji Chia
  7. Cauliflower
  8. Minyak Canola 
  9. Bayam
Sumber : Infosehat


Selain itu, setiap kali lunch hour saya akan bermain Sudoku dan membuat Latihan Maths. Kismis, Badam, Kurma dan Air Zam Zam jugak saya amalkan setiap hari.. Kadang2 rasa nak muak pon ada, tapi apakan daya...hehe..

Ohye susu, yogurt dan buah-buahan pon tak tinggal..Pelbagaikan la, so takde la muak makan buah dan yogurt yang sama hari2 hehe...

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount