22 February 2014

Apakah Faktor Yang Menyumbang Kepada Susahnya Hendak Hamil?

Assalamualaikum



Ada diantara kita yang masih ternanti-nanti kehadiran cahayamata walaupon usia perkahwinan telah menjejak usia yang lama. Telah berusaha pelbagai cara namun, masih belum dikurniakan rezeki oleh-Nya. mari kita tengok apakah faktor-faktor yang menyumbang ke arah GAGAL HAMIL ini

Usia wanita 

Dalam zaman serba moden ni, ramai wanita yang mendirikan rumahtangga setelah memperoleh kerjaya yang diinginkan. Akibatnya usia sudah 'banyak'. 

Tahukah anda peningkatan usia boleh mengurangkan kemampuan seorang wanita itu untuk hamil. Setelah berusia 30 tahun, tahap kesuburan wanita semakin berkurang dari setahun ke setahun.

Usia dan tahap kesihatan pasangan
Tahap kesuburan lelaki juga berkurangan apabila usia mereka meningkat. Walaubagaimanapon penurunan tersebut tidaklah secepat wanita. Biasanya tahap kesuburan lelaki mula menurun selepas usia 40 tahun

Gaya Hidup
Pelbagai faktor yang ada kaitan dengan gaya hidup memberikan kesan terhadap seseorang wanita untuk hamil. Antaranya faktor pemakanan, senaman, tahap stress, tabiat tidur, etc.

Untuk memastikan anda boleh hamil, anda mestilah betul-betul sihat. Maknanya, anda perlu berhenti merokok, tidak minum minuman keras, mengamalkan diet seimbang setiap hari, tidur yang cukup, dan senaman secara berkala

Stress Melampau

Tekanan perasaaan yang melampau boleh menutup peluang untuk menimang cahayamata sendiri. Sama ada berusaha terlalu keras untuk mendapatkan anak ataupon terlalu komited dengan kerja, kedua-duanya boleh menyebabkan anda sukar hamil.

Pakaian
Bagi lelaki, pemakaian pakaian terutamanya seluar dan seluar dalam yang ketat boleh menyebabkan sperma yang dihasilakn kurang, berbanding lelaki yang berpakian longgar

Masalah Hormon
Sesetengah wanita tidak ada masalah untuk hamil tetapi tubuh mereka tidak mampu menghasilkan progesteron yang mencukupi bagi mengekalkan kehamilan.

Bilangan sperma yang rendah
Ada sesetengah lelaki bermasalah dalam menghasilkan sperma. Akibatnya isteri sukar hamil. Oleh yang demikian, suami perlu menjalani ujian terhadap sperma mereka untuk mengetahui masalah sebenar mereka.

Pengambilan Kafein
Sekiranya anda mengambil lebih dari satu atau dua cawan kopi setiap hari, anda sebenarnya mengurangkan keupayaan diri untuk hamil. Kajian menunjukkan bilangan kafein yang ada dalam tubuh mengganggu kemampuan telur untuk melekat pada uterus.

Ingat! Jika anda masih gagal hamil setelah beberapa bulan mendirikan rumah tangga, segeralah berjumpa doctor untuk pemeriksaan lanjut. Yang penting suami isteri mesti bekerjasama dan tetap berusaha.

Sumber : Pa&Ma

Anda juga boleh mencuba untuk hamil dengan SET KESUBURAN SHAKLEE pada


Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!! 
Your Shaklee Independant Distributor ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : Zarith 0137510028

0 comments:

Post a Comment

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount