17 April 2014

GLA Complex Lagi Bagus Dari Evening Primerose Oil (EPO)?

Assalamualaikum

Ada banyak produk berasaskan Evening Prime Rose (EPO) di pasaran kan? Sampai kita pon tak tahu macam mana nak pilih yang mana satu lagi bagus. 

Macam saya, dulu memang makan EPO satu brand yang terkemuka juga di Malaysia ni. Sebab pernah tengok di television rancangan NONA yang mengatakan EPO tu sangat penting untuk wanita. Kalau nak beli kena carik yang ada Gamma. 

Waktu tu masih belajar lagi, jadi memang tak tahu dan tak paham la ape benda yang gamma ni. Pergi Farmasi, tanya pharmacist dan beli...

Tapi sejak berjinak dengan Shaklee ni baru la tahu apa la yang pentingnya EPO ni. Macam mana nak tahu EPO yang kita beli ni bagus ke tidak.



Apakah perbezaan GLA Complex Shaklee berbanding Evening Prime Rose Biasa (EPO)?


  • Kebanyakan GLA( Gamma-linolenic Acid) tersedia dipasaran dihasilkan dari Evening Prime Rose (EPO) manakala GLA Complex Shaklee dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.
  • Borage ni juga  adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO
  • Shaklee mengekstrak GLA dari borage yag ditanam secara organic di kawasan Saskatchewan
  • Setiap Kapsul GLA Complex Shaklee ni mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
  • Kesegaran dan keberkesannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatentkan.
  • Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel tisu.
Haa...macam mana? Mesti dah tertawan dengan GLA Complex Shaklee yang jauh lagi baik dari EPO biasa dari segi kadar keberkesanan, dan kandungannya. Jadi sekarang mari kita tengok next point nak bagi faham lagi kenapa la GLA Complex Shaklee ni sangat penting untuk kesihatan kita.

Apakah manfaat utama GLA Complex ni?
  1. Herba tradisi yang dipercayai 
    • Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina
  2. Mengawal Selia Estrogen dan Testosteron
    • GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit pada breast
  3. Melambatkan Menopaus
    • Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, dipresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda
  4. Memperbaiki prostatomegaly
    • GLA memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing
  5. Menentang Cancer
    • GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser
  6. Memperbaiki inflamasi kulit
    • GAL mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi akibat rheumatisma, artritis.
  7. Menghalang kompikasi diabetes
    • Merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usa tua. Meringankan kebas dan kesakian disebabkan oleh gula darah yang tinggi
  8. Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan
    • Merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik dan menghalang penambahan berat badan. Ambil semasa perut kosong utnuk mengelak keasidan hyper.
  9. Menghalang tekanan darah tinggi
    • Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung.
  10. Memperbaiki Tekstur rambut
    • Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur
  11. Hiperaktif dan Autism
    • Terbukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak autism, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hyperaktif
MITOS :

Ramai beranggapan GLA hanya untuk wanita. Sebenarnya Supplement GLA asid linoleik yang sama penting dengan asid amino tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia, ianya hanya diperolehi dari makanan. Sangat penting untuk kanak-kanak, remaja,dewasa dan juga selepas menopaus dan andropause (menopaus lelaki).

Jadi sekarang kita tahu yang GLA Complex ni bukan hanya untuk golongan hawa, golongan adam pon boleh makan untuk kesihatan. Ini adalah Vitamin Sekeluarga =)

Jom dapatkan segera. Sebelum terlambat! 

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

2 comments:

  1. EPO ni memang dah lama diamalkan...so far Alhamdulillah...

    ReplyDelete

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount