29 August 2014

Senggugut dan Pengsan Tiada Lagi Dengan GLA Complex

Assalamualaikum

Datang bulan (period) dan senggugut memang tidak dapat dipisahkan dari adik saya. Setiap kali period mesti muka pucat dan muntah-muntah.




Sampai pernah pengsan di sekolah. Nasib baik sekolah semua perempuan. Kalau tak mesti dah ada hero yang sambut =p

Bila adik saya dah bekerja, setiap kali period mesti terpaksa berjumpa doctor dan doctor akan bagi MC. Nasib baik la adik saya tu kerja di hospital. Senang sikit la kalau sakit ke apa, doctor boleh terus check. Kalau tak, parah juga. 

Ibu memang ambil berat tentang kesihatan. Ibu rajin membaca, tengok rancangan kesihatan dan bertanya doctor. Ibu memang jaga pemakanan kami. Kami makan vitamins sekolah rendah lagi. 

Waktu tu tiada lagi ESP ke apa untuk kulit cantik, hanya scott emulsion dan vitamin c chewable.

Walaupon banyak tahu tentang vitamins dan fungsinya, namun tentang period pain tak jumpa lagi yang betul-betul boleh sembuhkan adik saya selain dari painkiller. Kesian dia.

Setelah memasuki bidang perubatan barulah adik saya tahu pain killer tidak boleh diambil secara kerap. Ini akan menyebabkan banyak lagi penyakit berbahaya dan yang paling teruk boleh menyebabkan kematian. 

Ibu dapat tahu tentang sejenis vitamin yang dapat stabilkan hormon wanita serta dapat mengelakkan penyakit kewanitaan seperti mengurangkan senggugut melalui satu slot kesihatan di tv. Vitamin tersebut adalah Evening Prime Rose Oil (EPO). 

Jadi kami mula mengamalkannya sehinggalah bertahun-tahun namun senggugut adik tidak berkurang. Tahap hardcore agaknya tu yang susah nak elok.

Selepas saya kenal Shaklee dan tahu tentang GLA Complex, saya cadangkan kepada beliau. Pada mulanya adik malas nak amik sebab macam sama dengan EPO yang kami ambil sebelum ini. 
GLA Complex mengurangkan simptom PMS

Namun saya pujuk dia untuk mencuba. No harm to try. Setelah makan tak sampai satu botol, dengan kuasa Allah, period bulan pertama selepas makan GLA Complex julung-julung kalinya tak sakit. Betapa nikmat rasanya, katanya.

Jerawat yang menggerutu di mukanya juga dah hampir tiada. Hormon dah makin stabil la katakan. Alhamdulillah.. Sujud Syukur padaNya. 

Ahirnya setelah bertahun-tahun sejak mula datang period adik saya menderita, setelah berusia 24 tahun barulah jumpa penawarnya.

Barulah adik saya buka mata dan ingin mengkaji lebih lanjut tentang GLA Complex ni.
  • Kebanyakan GLA( Gamma-linolenic Acid) tersedia dipasaran dihasilkan dari Evening Prime Rose (EPO) manakala GLA Complex Shaklee dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO.
  • Borage ni juga  adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO
  • Shaklee mengekstrak GLA dari borage yag ditanam secara organic di kawasan Saskatchewan
  • Setiap Kapsul GLA Complex Shaklee ni mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
  • Kesegaran dan keberkesannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatentkan.
  • Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel tisu.
Selain itu, elakkan juga memakan makanan yang boleh membuatkan senggugut semakin teruk seperti additives, gula, lemak dan sodium
Elakkan mengambil makanan yang boleh memburukkan lagi senggugut

Yang penting kita berusaha yang terbaik, selebihnya kita berdoa kepada Allah untuk menyembuhkan. 

#shakleeeffectoog bersama blog www.anakkuwiraku.com

Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

2 comments:

  1. memang tak suka bila kena senggugut..mujurlah bila usia makin meningkat...seggugut pun makin kurang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kan..tapi err..nak cakap yang puteri ni dah tua ke hehe

      Delete

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount