9 September 2014

Susu Ibu Untuk Rawatan Sakit Mata Anak

Assalamualaikum

Hari minggu yang lepas Zuyyin kena sakit mata. Bangun tidur je genyeh mata yang merah, ingatkan kenapa, sakit mata rupanya. Nasib baik kena sebelah kiri je. 

Alamak ibu pon dah cuak tak tahu nak buat apa. Si ayah pulak terus menuju ke peti sejuk carik eyemo. Namun, sebarang ubat pon tiada di pintu peti sejuk tu. Macam tak biasa pulak si ayah ni. Ok, saya faham itu tindakan reflex =p

Tetiba teringat petua orang dulu-dulu. Letak susu ibu. Saya tak pernah buat since Zuyyin tak pernah sakit mata. Jadi setelah 2 tahun 2 bulan melahirkan Zuyyin inilah kali pertama nak buat experimen sendiri. 




Memandangkan susu ibu memang mengandungi banyak kelebihan dan antibiotik semulajadi, jadi tanpa ragu saya pon ambil susu yang dah dipam untuk stok Zayra (susu yang disimpan di chiller supaya rasa sejuk dan nyaman) dan titiskan dalam mata Zuyyin. Si Ayah tolong pegang Zuyyin. Berguling jugak la nak titiskan dalam mata dia tu. Ngeri agaknya. 

Dengan kuasa Allah, tak sampai 5 minit mata Zuyyin yang merah tu bertukar menjadi putih bersih bersinar-sinar seperti tak sakit. Masya Allah. Saya pon cepat-cepat panggil Mr. Hubby untuk menjadi saksi. 

"Sayang tengok mata Zuyyin ni, amazing la" Ujar saya sambil membelek mata Zuyyin.

"Eh, aah la dah elok, macam takde apa2 pon" Mr Hubby pon nampak kagum.

Alhamdulillah. Susu ibu memang terbaik. 

Sebenarnya banyak lagi yang kita tidak tahu tentang susu ibu ni. Boleh baca kelebihan susu ibu di sini.

Antara penyakit yang boleh disembuhkan dengan susu ibu dengan  izin Allah
Perkayakan khasiat susu ibu dengan makanan yang berkhasiat. Walapon susu ibu terbaik, jangan pula ibu yang menyusukan itu makan megi la, jajan la. Tak guna juga.

Ibu menyusukan perlulah sentiasa menjaga pemakanan. Saya akan tetap mengambil Vitamin C untuk menguatkan sistem imun anak saya.

Selain itu saya mengambil Omega Guard untuk perkembangan otaknya, ESP dan Bcomplex pula untuk bekalan tenaga saya. Semua ini ada dalam Set Menyusu Shaklee.

Jom manfaatkan sepenuhnya susu ibu! Nak juga Set Menyusu Shaklee? 
Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat
SMS/Wassap : 0137510028

Untuk Terus Membeli Set Mighty 3 Gem boleh klik sini:


3 comments:

  1. banyak khasiat susu ibu ni...cepat juga sakit mata Zuyyin sembuh ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah puteri. tuhla, xsangka jugak =)

      Delete
  2. selalu dengar orang tua bagi petua macam ni... letak susu ibu. cuma dulu saya pun sama dpt manfaat...sapu susu badan pada cracked nipple..alhamdulillah.

    ReplyDelete

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount