10 November 2014

Rahsia Saya Berjaya Mengumpul 200oz Susu Ibu Semasa Berpantang

Assalamualaikum

Susu Banyak Dan Meriah Bukan Lagi Rahsia

Perkara yang paling menggembirakan dan menenangkan Zarith adalah apabila menyusukan si permata hati.

Susu Ibu adalah hak anak kita
Dulu Zarith tak tahu pon yang semasa kita menyusukan anak, hormon prolaktin dan oksitosin yang juga dikenali sebagai hormon cinta dan ketenangan akan dirembeskan.

Boleh baca kelebihan breastfeeding kepada ibu dan anak di sini.

Sebagai seorang ibu yang inginkan yang terbaik untuk si anak, Zarith akan pastikan Zayra akan minum susu ibu secara exclusive selama 7 bulan (Exclusive Breastfeed - tidak bercampur makanan dan minuman lain, hanya susu ibu).

Diteruskan dengan penyusuan secara penuh (Fully Breastfeed - minum susu ibu tetapi telah mula makan dan minum air masak/jus) juga tidak mengambil makanan bergaram dan bergula sehinggalah berusia 2 tahun seperti kakaknya Zuyyin. 

Untuk pastikan hal ini menjadi kenyataan, kita memerlukan sesuatu yang terbaik. Dari segi sokongan dan juga pemakanan. Sokongan, Alhamdulillah sangat padu dari suami dan juga keluarga.

Sokongan padu dari suami memang sangat penting
Dari segi pemakanan pula, zarith memang amat menitikberatkan makanan untuk banyakkan susu badan. Sekarang ni tengah berpantang minum minuman berkafein, minuman bergas (ni memang tak suka), processed food dan junk food. 

Zarith mengamalkan pemakanan sihat, supplement dan makanan sunnah memang tidak pernah ditinggalkan insyaAllah. Cuma zarith tidak pernah lagi mengambil pil untuk banyakkan susu badan. Tak pernah terfikir pun sebenarnya.

Setiap pagi, selepas bangun, semasa perut kosong Zarith akan minum segelas air madu suam. Lepas tu makan satu kapsul habbatussauda.

Sampai ofis amik heavy meal seperti nasi goreng, lepas tu baru mulakan dengan Set Menyusu Shaklee. Masa breastfeedkan Zuyyin dulu saya cuma ambil Set Menyusu Bajet. Sebab waktu tu baru nak berjinak-jinak dengan Shaklee.

Set Menyusu Lengkap ini mengandungi:






  • ESP - Kandungan Soya Non-GMO  yang diproses pada kadar suhu yang rendah untuk mengekalkan khasiatnya. Ia bertindak sebagai Milkbooster dan juga Energy booster kerana ia boleh memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama
  • Alfalfa - Sebagai Milkbooster dan juga sebagai perapat untuk hubungan suami isteri. Alfalfa Shaklee ini berbeza dari yang lain kerana ia ditanam secara ORGANIK dan dituai daunnya hanya apabila telah betul-betul matang. Bahagian yang lain dilupuskan
  • Ostematrix - Sebagai bekalan Kalsium kepada si ibu yang dah berkongsi Kalsium dengan si anak. Ibu yang menyusukan anak memerlukan 1000mg kalsium. Ostematrix bukan sahaja membekalkan Kalsium malah membekalkan agen untuk penyerapan Calcium secara Optimum iaitu Magnesium dan Vitamin D
  • Vitalea - Multivitamin yang dilengkapi dengan zat besi. Ia membantu ibu sihat dan tidak mengalami HB rendah. Baby juga membesar dengan sihat akibat daripada pengambilan multivitamin
  • B-Complex - Memberi ibu kesihatan yang optimum, mencantikkan kulit, membantu ketenangan ibu yang mana sangat penting untuk proses penghasilan susu. Bcomplex juga diperlukan untuk membina sel darah merah
  • Vitamin C - Ia adalah vitamin antioksidan yang tinggi dimana ia boleh meningkatkan imun sistem ibu dan baby. Ia juga mencantikkan kulit ibu 

Dengan pengambilan Set Menyusu Shaklee ni Alhamdulillah stok Zayra yang 40 botol x 5 oz tu dapat ditambah lagi walaupun Zarith dah mula bekerja semula selama seminggu. 

Mana la tahu kalau kena kerja balik lambat ke, ada kena pergi out of town ke boleh la cover. Selain itu, dengan Set Menyusu Shaklee ini Zarith dapat mengelakkan diri dari penat dan keletihan yang melampau. 

Pernah sekali tu tertinggal Set Menyusu Shaklee ni di rumah, badan memang rasa letih dan tak sedap macam selalu. Bila kita keletihan, stress, susu lagi susah nak keluar.

Walaupon mengambil Set Menyusu Shaklee ni, tidak pernah sekali pun Zarith tidak mengepam ataupun  menyusukan Zayra dengan kerap. 

Ini kerana konsep penyusuan sebenar yang mesti kita pegang iaitu Demand vs Supply tu sangat la penting. Sebanyak mana pun susu yang dihasilkan, tapi bila tidak mengepam atau menyusukan, lama-lama susu akan berkurang. 

Petua Banyakkan Susu Ibu


  • JANGAN STRESS
  • Kerapkan Direct Feed (penyusuan secara terus tanpa bantuan botol)
  • Kerap buat POWER PUMPING
  • Jaga pemakanan dengan mengambil supplement dan makanan berkhasiat 
  • Elakkan makanan atau minuman yang dapat mengurangkan susu seperti ais dan juga minuman berkafein. 
  • Sekiranya berkerja, kerapkan waktu mengepam. If possible, pam setiap 3 jam.

Boleh juga amalkan Tips Banyakkan Susu Ibu dengan Makanan Semulajadi di sini

Jom tengok perkongsian rakan-rakan lain yang juga merasakan apa yang Zarith rasa:


#Testimoni 1:

 #Testimoni 2:


#Testimoni 3:

  
Zarith suka kongsikan apa yang Zarith suka dan apa yang Zarith dapat. Nak alami juga apa yang Zarith dan rakan-rakan lain rasa? Runsng mencari cara untuk menambahkan susu badan? Nak juga Set Menyusu Shaklee yang dapat membantu sepanjang tempoh penyusuan? 

Anda pasti TIDAK MENYESAL malah terus JATUH CINTA dengannya. 

Jom kita tengok macam mana Puan Farah kumpul stok susunya:



Kepada Yang Berminat Boleh Mencuba!!!
CONSULTATION PERCUMA DAN TERBAIK
Your Shaklee Independant Distributor: ID 914562
COD Area : Pasir Gudang dan Batu Pahat

SMS/Wassap : 0137510028

4 comments:

    Peringatan!

    Segala informasi dan testimoni mengenai produk makanan tambahan kesihatan di dalam blog ini tidak sama sekali bertujuan merawat, menyembuhkan dan mengesan segala jenis penyakit dan masalah kesihatan. Segala testimoni adalah dari pengalaman tersendiri dari individu-individu yang terlibat. Terima kasih.

    CountCount